Dom produkcyjny – co to jest i czym się zajmuje?

Produkcja filmów dla agencji reklamowych, firm i korporacji to złożony, wielozadaniowy projekt. Jeśli uzyskane w nim materiały mają przynieść spodziewany efekt, to znaczy zainteresować potencjalnych klientów prezentowanymi treściami, bądź skłonić ich do zakupu towarów lub usług, warto powierzyć ich produkcję specjalistom.

Dom produkcyjny to instytucja, która pomoże stworzyć content w formie produktu audio i video, będącego nośnikiem istotnych informacji i narzędziem kształtującym zachowania i potrzeby klientów. Do jego podstawowych produktów należą reklamy, spoty reklamowe, materiały filmowe, grafiki i animacje 2D i 3D. Jeśli chcesz pozyskać oryginale i skuteczne materiały tego typu dla Twojej firmy, warto zainteresować się usługami domu produkcyjnego. 

Co to jest dom produkcyjny?

W sposób jak najbardziej ogólny powiedzieć można, że dom produkcyjny to miejsce, gdzie powstają multimedialne produkty reklamowe. Są efektem pracy doświadczonych specjalistów z branży filmowej: scenarzystów, reżyserów, producentów, kierowników produkcji i kierowników planu oraz montażystów. Wspierani przez utalentowanych operatorów dźwięku i oświetlenia, grafików, stylistów i wizażystów czy lektorów tworzą sugestywne obrazy dopełniane odpowiednio dobraną ścieżką dźwiękową, których zadaniem jest modelowanie zachowania zakupowego klientów indywidualnych i biznesowych. Dom produkcyjny realizuje profesjonalne plany, teledyski, ale również znaczną część zleceń poświęcają pracy w video marketingu realizując materiały video dla firm.

Jakie są zadania domu produkcyjnego?

  • stworzenie scenariusza 
  • poprowadzenie castingu i wybór optymalnej obsady 
  • nagranie ścieżki lektorskiej
  • zbudowanie planu zdjęciowego i kompleksowej scenografii
  • całościową organizację sesji zdjęciowych 
  • realizację postprodukcji

Wiele z tych usług wymaga szerokiej gamy prac pomocniczych jak chociażby zatrudnienie ekipy, rezerwację miejsc, organizację noclegów, planowanie i cateringu. Wszystkie te zadania bierze na siebie dom produkcyjny, zarządzając procesem tworzenia materiałów i oddając w Twoje ręce ostateczny efekt swoich działań – profesjonalny materiał filmowy w formie krótkiego, wypełnionego contentem reklamowym filmu, prezentacji wideo, spotu telewizyjnego, radiowego lub skierowanego do innych mediów, jingli, czołówek programów czy seriali, elementów budowania marki pracodawcy, bilbordów reklamowych bądź sponsorskich, audycji lub programów sponsorowanych. 

Po zakończeniu procesu produkcji materiałów reklamowych dom produkcyjny może się zająć również ich dystrybucją, wprowadzając do obiegu ważne treści rozpowszechniające informacje o Twojej firmie i zachęcające do korzystania z jej produktów i usług. Dba przy tym o to, żeby zarówno spełnić Twoje wymagania, jak również sprostać oczekiwaniom obranym w strategii marketingowej firmy.

Przeczytaj także: Jak zostać event managerem? Wyzwania i zarobki

Dlaczego warto współpracować z domem produkcyjnym? 

Dla każdego przedsiębiorcy ważne jest, aby przedstawić swoją firmę w jak najlepszym świetle, w zgodzie z aktualnymi trendami wizerunkowymi i ważnymi dla klientów wartościami. W zależności od grupy docelowej, do której kierowany jest przekaz, mogą to być wartości rodzinne, środowisko naturalne, rozwój osobisty albo hobby i pasje. Ludzie biznesu na ogół znakomicie znają swój produkt i potrafią idealnie zaprezentować jego zalety, ale czy potrafią przekonać potencjalnych klientów do jego zakupu? Nie muszą tego robić, jeśli w tym celu zaangażują dom produkcyjny, który sięgnie do dostępnych badań rynku i dopasuje przekaz do grupy docelowej. 

Treści i materiały opracowywane przez dom produkcyjny tworzone są przez zespoły kreatywne, których pasja i zdolności artystyczne pozwalają na odkrywanie nowych obszarów w dziedzinie reklamy i marketingu. Ich mocną stroną jest również znajomość technik, technologii oraz socjologii, dzięki którym tworzą materiały trafiające dokładnie w gust i preferencje odbiorców. Są oni również w stanie zaproponować Ci innowacyjne rozwiązania, na jakie sam zapewne byś nie wpadł, koncentrując się na Twoim produkcje, a nie na potrzebach, jakie może on zaspokajać u jego przyszłych użytkowników. 

Dom produkcyjny czy agencja video posiada również sprzęt najwyższej jakości, począwszy od „hardware” jakim jest wyposażenie planu filmowego, poprzez środki transportu dalekiego i bliskiego, a kończąc na „software” jakim jest oprogramowanie, pozwalające uzyskać doskonałe efekty wizualne i dźwiękowe. Nie musisz zachodzić w głowę, skąd wziąć odpowiednie narzędzia i ludzi do ich obsługi. To wszystko jako element kompleksowej obsługi zapewni Ci dom produkcyjny. Odpowiadając więc jednym zdaniem czym zajmuje się zespół, można odpowiedzieć, że zajmuje się produkcją filmową dostosowaną do konkrentych potrzeb klienta. Od spotów TV, kampanie employer branding, prezentacje video, filmy reklamowe do internetu czy relacje z eventów. 

Przy tworzeniu Twoich treści reklamowych pracować będą specjaliści najwyższej klasy. Personel domu produkcyjnego to na ogół absolwenci szkół filmowych, którzy mieli już do czynienia z wieloma projektami. Swój warsztat pracy, udoskonalali latami na planach wielu różnych produkcji filmowych, mogą więc zaproponować Ci spojrzenie z zupełnie innej perspektywy i stworzyć takie elementy kampanii marketingowej, które zapewnią najlepszą rozpoznawalność Twojej marki. Mogą też odradzić rozwiązania, które będą np. drogie w realizacji a mało skuteczne we wpływie na popularność Twoich produktów lub usług. Pomogą Ci przygotować content video począwszy od koncepcji i scenariusza, organizację planu, montaż i dsytrybucja. Efektem prac może być to film promocyjny, film reklamowy, produktowy czy film korporacyjny. W ViralMood współpracujemy z klientami szerzej, oferując także usługi naszych agencji marketingowych w zakresie SEO i kampanii płatnych. 

Zobacz także: Co to jest Softmarketing i na czym polega?

Czy dom produkcyjny załatwi wszystko za Ciebie? 

Takie założenie byłoby bardzo ryzykowne. To Ty znasz najlepiej to, co chcesz wprowadzić na rynek i grupę docelową, do której chcesz trafić. Dom produkcyjny będzie konsultował z Tobą wszystkie składniki produkowanej przez siebie kampanii. Będzie chciał bardzo dokładnie znać Twoją wizję i dostosuje swoje działania do Twoich oczekiwań. Zaprojektowane przez dom produkcyjny koncepcje będą Ci przedstawiane do analizy i akceptacji. Ale jednocześnie będzie on przekazywał Ci sugestie co do tego, jak optymalnie dopasować Twoje oczekiwania do możliwości planu produkcyjnego, założonego budżetu i oczekiwanych wskaźników sprzedażowych. Wskaże Ci również wszystkie możliwe kanały dystrybucji Twoich treści reklamowych, ale zastosuje się do Twoich decyzji, którymi z nich chcesz dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Zaproponuje wówczas ciekawe i dynamiczne formy prezentowania Twoich usług i produktów, pozwalające Ci na wyróżnienie się na tle konkurencji i osiągnięcie sukcesu w sprzedaży.  

Rozwijaj swoją markę
we współpracy z ViralMood!

    Ostatnie wpisy
    Visual Storytelling – wszystko, co musisz wiedzieć

    Visual Storytelling – wszystko, co musisz wiedzieć

    Visual storytelling, jako metoda przekazywania informacji, zyskał znaczącą popularność w branży marketingowej. Jest to technika, która polega na wykorzystaniu obrazów, filmów i innych mediów wizualnych do opowiadania historii i przekazywania przesłania marki. Wprowadzenie visual storytelling do strategii marketingowej firmy może znacznie zwiększyć zainteresowanie potencjalnych klientów, ułatwiając zrozumienie i zapamiętanie kluczowych wiadomości. W erze mediów społecznościowych, […]
    Czytaj więcej
    Reklama na TikToku – poradnik dla małych i średnich firm

    Reklama na TikToku – poradnik dla małych i średnich firm

    TikTok, dynamicznie rozwijająca się platforma społecznościowa, stała się kluczowym miejscem dla reklamodawców. Wykorzystanie tej platformy do promowania produktów i usług małych i średnich firm otwiera nowe możliwości dotarcia do szerokiej grupy odbiorców. Reklama na TikToku oferuje unikalne narzędzia i formaty, które mogą zwiększyć rozpoznawalność marki i skutecznie angażować potencjalnych klientów. Nagraliśmy na tą okazję video […]
    Czytaj więcej
    Plan finansowy – jak zrobić plan finansowy firmy?

    Plan finansowy – jak zrobić plan finansowy firmy?

    Rynek ciągle ewoluuje. Przedsiębiorstwa, które odnoszą sukces, bazują na solidnych fundamentach finansowych. Kluczowym narzędziem w tym procesie jest plan finansowy. Jego rola wykracza poza proste zestawienie cyfr. Stanowi on mapę, kierującą przedsiębiorstwo ku stabilności i wzrostowi. Efektywne zarządzanie finansami wymaga więcej niż intuicji. Potrzebny jest dobrze przemyślany plan finansowy. Działa on jak kompas, wskazując właściwy […]
    Czytaj więcej
    Sprawdź wpisy z innych kategorii
    MarketingMarketing

    Treści pomagające zwiększyć liczbę odbiorców

    VideoVideo

    Przewodnik po świecie tworzenia treści wideo

    Wypełnij formularz i odbierz darmową wycenę
    Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix video. Zupełnie za darmo.

      Jakie usługi Cię interesują?