Filmy reklamowe

Dzisiejszy świat jest zdominowany przez formy video. Film reklamowy stał się podstawą komunikacji marki z odbiorcami. Formatów video jest mnóstwo – zaczynając od spotów reklamowych, rolek, reelsów i podcastów wideo, przez wywiady, instrukcje wideo po filmowe materiały edukacyjne i wypowiedzi eksperckie.

Bezpłatna konsultacja
Umów się z ekspertem, a przygotujemy wycenę nawet w 24h
ViralMood - Bartłomiej Ćwiąkała
Bartłomiej Ćwiąkała
Koordynator projektu
Pracowaliśmy m.in. dla:
Wypełnij formularz
i odbierz darmową wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy ofertę.

Skontaktujemy się z Tobą w 24h.

  • Na zapytania złożone pon. – pt. 8.00 – 16.00 odpowiadamy w ciągu 1 godz.
  • Na pozostałe pytania odpowiemy następnego dnia roboczego po 9.00.

    Jakie usługi Cię interesują?

    Tego typu treści przygotowywane są do emisji na YouTube, Instagramie, Facebooku, czy TikToku pozwalają markom skutecznie docierać do potencjalnych klientów, przekazywać im informacje oraz wzmacniać relacje z odbiorcami. Produkcja filmowa to idealny sposób na zbudowanie znacznej przewagi konkurencyjnej i zwiększenie sprzedaży.

    Film reklamowy a sposób odbierania treści

    Co sprawia, że produkcja filmów reklamowych ma tak dużą siłę oddziaływania? Bez wątpienia dynamiczny rozwój technologii zmienił sposób, w jaki ludzie obecnie odbierają treści. Jesteśmy bombardowani różnymi przekazami, a poziom koncentracji jest dziś znacznie niższy. Często nie potrafimy skupić się na czytaniu wielostronicowych merytorycznych artykułów. Coraz rzadziej sięgamy po drukowane czasopisma i magazyny. Statystyki marketingu video nie kłamią – ludzie uwielbiają oglądać filmy w Internecie. Dlatego dziś treści trzeba przekazywać w inny sposób, dostosowany do percepcji i przyzwyczajeń klientów. Filmy reklamowe dla firm stały się jednym z najczęściej wykorzystywanych formatów reklam w internecie. Film promocyjny, pokazujący aspekt biznesowy czy wizerunkowy ma swoje plusy nie tylko w zwiększeniu sprzedaży, ale również w budowaniu wizerunku organizacji.

    Dobry film reklamowy – produkcja video

    Film reklamowy to skondensowany w czasie format, który łączy w sobie atrakcyjne wizualnie obrazy, animacje, ruchome infografiki i intrygującą ścieżkę dźwiękową. Mowa ciała, mimika, tpnacja głosu oraz odpowiednio dobrana muzyka mogą znacznie wzmocnić siłę oddziaływania komunikatów CTA (call to action). Zatem film reklamowy zapewnia dużo więcej możliwości oddziaływania na odbiorcę niż wpis na blogu, post czy statyczna grafika. Dziś ludzie oczekują krótkich, autentycznych i wciągających treści. Taki właśnie jest film reklamowy. Wszystko to sprawia, że te treści reklamowe w internecie są atrakcyjne, lekki, przyjemny w odbiorze oraz, co szczególnie ważne, angażujący. Potrafi przyciągnąć uwagę odbiorcy i zatrzymać ją. W dzisiejszym świecie jest to nie lada wyzwanie dla marketerów. Ponadto, filmy reklamowe są świetnym narzędziem do przekazywania historii marki. To właśnie film reklamowy potrafi ożywić historię marki i sprawić, że klienci ją polubią i będą polecać innym. Filmy reklamowe zwiększają świadomość marki, budują większe zaangażowanie, wpływają na decyzje zakupowe oraz skutecznie wspierają sprzedaż. Na koniec warto jeszcze zwrócić uwagę na ważną korzyść filmu reklamowego. To narzędzie marketingowe, które łatwo zmierzyć. Przykładowo, możemy śledzić ile osób obejrzało film reklamowy oraz sprawdzać ich zaangażowanie w odbiór treści.

    Rodzaje filmów reklamowych

    Z każdym kolejnym rokiem formatów filmów reklamowych jest coraz więcej, a każdy z nich realizuje inne cele. Od krótkich rolek na TikToku po rozbudowane filmy instruktażowe. Przyjrzyjmy się najważniejszych rodzajom filmu reklamowego. Najbardziej popularnym rodzajem filmów reklamowych są spoty reklamowe, które w atrakcyjny sposób przedstawiają produkt i zachęcają do jego zakupu. Kiedyś spoty kojarzyły się z emisją w TV i kinie, teraz są powszechnie prezentowane w Internecie. Dziś ogromną popularnością cieszą się rolki i reelsy, w których warto wykorzystać królujące aktualnie trendy np. dźwiękowe. Kolejny rodzaj materiału wideo to testimonial, czyli reklamowy film referencyjny, w którym pokazujemy klienta stosującego nasz produkt. Działanie produktu mogą też przedstawiać pracownicy. Taki typ filmu reklamowego nazywamy filmem instruktażowym.

    Nagrywamy w nim specjalistę, który przedstawia produkt, opisuje jego funkcjonalności oraz prezentuje w jaki sposób produkt rozwiązuje konkretny problem. Dużą zaletą tego rodzaju filmów reklamowych jest ich autentyczność i wiarygodność. Z kolei jeśli chcemy pokazać kulturę organizacji warto przygotować reklamowy film korporacyjny, w którym oddamy głos pracownikom, pokażemy siedzibę firmy i jej zaplecze. Ciekawą formą filmów reklamowych są wywiady filmowe z klientami lub pracownikami. To świetny sposób na budowanie pozycji eksperckiej marki. Warto uzupełnić nagraną rozmowę z ekspertem tzw. przebitkami pokazującymi np. produkt w działaniu. Niemal wszystkie platformy społecznościowe umożliwiają transmisje video na żywo np. z targów, konferencji, uroczystego otwarcia nowej siedziby, czy wręczenia nagród. Nagrany na żywo materiał można też zapisać i po odpowiedniej obróbce i montażu wykorzystać do odtwarzania w przyszłości. Konwencja filmu reklamowego powinna być adekwatna do branży, w jakiej działa firma. Do każdego filmu reklamowego można dodać odrobinę humoru, który sprawi, że materiał zostanie znacznie przychylniej przyjęty przez odbiorców.

    Krótki film reklamowy a media społecznościowe

    Nie wystarczy nagrać świetny materiał wideo. Krótkie formy muszą być zoptymalizowane pod kątem medium, w którym będzie eksponowany. Inne potrzeby i wymagania ma YouTube, inne Facebook, Instagram i TikTok. W świecie mediów społecznościowych liczy się nie tylko atrakcyjna treść. To tytuły, podpisy, hasztagi i odpowiednio dobrane słowa kluczowe w dużej mierze decydują o popularności i zasięgu na platformach społecznościowych. Dobry film reklamowy w formacie pionowym powinien trwać między 15-25 sekund. Warto prowadzić grupy odbiorców tworząc wezwanie do działania, np. zapisz się na newsletter i odbierz e-book, portfolio, czy np. gotowe animacje 3d.

    Film promocyjny w strategii marketingowej

    Żeby w pełni wykorzystać wszystkie atuty filmów reklamowych w twojej firmie, trzeba pamiętać o tym, że reklamy i filmy wymagają kompleksowego podejścia. Zaczynamy od określenia celów i opracowania strategii marketingu wideo. Ważne jest, żeby scenariusz filmu reklamowego zawierał kluczowe przekazy komunikacyjne, a kreatywne pomysły realizowały założone cele. Niezwykle istotny element wideo marketingu to wybór agencji, która profesjonalnie zajmie się produkcją i montażem wideo. Kolejny krok to optymalizacja filmów pod SEO i szczegółowy plan promocji filmów w mediach społecznościowych. Nie można zapomnieć o takich szczegółach jak miniaturki, treści pod pozycjonowanie, transkrypcja, przygotowanie formatów pod rolki i TikToka oraz kampania filmów w Google Ads. Konieczne jest też bieżące śledzenie i optymalizowanie filmów, aby ich emisja przynosiła firmie jak najlepsze efekty. W ViralMood tworzymy filmy oraz realizujemy postprodukcję. Produkujemy filmy reklamowe dla firm, m.in. filmy dla hr, filmy sprzedażowe, czy filmy wizerunkowe dla firm.

    Realzacja filmu reklamowego wykonujemy u siebie (posiadamy własne studio filmowe) bądź u klienta. Aby ustalić budżet, zakres i terminy skontaktuj się z nami.